Verkkokauppa - Usein kysytyt kysymykset

Tevellas webbutik – vanliga frågor och svar, här.

Uusi verkkokauppa

Tavoitteemme on kehittää verkkokaupan toimintoja käyttäjäystävällisimmiksi monin eri tavoin. Osa ominaisuuksista on käytössä heti uuden verkkokaupan avauduttua ja osa tulee käyttöön kuluvan vuoden aikana. Esimerkiksi tarjoamme tuotetietoa aiempaa enemmän, tuotteiden hakutoimintoja on parannettu ja tilauksen tekemiseen liittyviä toimintoja on kehitetty. Näppärä ominaisuus on esimerkiksi se, että asiakasyksikön henkilöstön jäsenillä voi olla kaikilla tunnukset yksikön verkkokauppatilille, ja he voivat laatia omia ostoslistoja yhtä aikaa. 

Kyllä. Kehitämme jatkuvasti verkkokaupan toimintoja vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeita. Kevään 2021 aikana lisäämme mm. tuotetietoa, tuomme sivulle tuotevideoita ja parannamme tuotevalikoiman suodatusta.

Asiakastiliä voi hallinnoida useampi asiakasorganisaatioon kuuluva henkilö. Uudessa verkkokaupassa kullakin asiakastilillä on yksi pääkäyttäjä ja sen lisäksi asiakastiliin voidaan liittää useita alikäyttäj. Suosittelemme, että pääkäyttäjän rinnalle luodaan alikäyttäjiä, sillä se mahdollistaa ostoslista-toiminnon käytön niin, että useampi henkilö koostaa ostoslistoja yhtä aikaa. 

Vanhat verkkokauppatunnukset toimivat myös uudessa kaupassa. Pääkäyttäjän sisäänkirjautuminen tapahtuu aina asiakasnumerolla ja salasanalla. Sisäänkirjautumisen jälkeen asiakkaan on hyvä tarkistaa käyttäjätilin takana oleva sähköposti, johon unohtuneen salasanan voi jatkossa itse palauttaa. Jos olet alikäyttäjä, kirjaudu sisään omalla sähköpostilla ja luomallasi salasanalla.  

Pääkäyttäjä voi halutessaan lisätä asiakastilin “käyttäjät”-kohdasta yksikölle alikäyttäjiä, jotka kirjautuvat sisään sähköpostiosoitteella ja itse määrittämällään salasanalla. Pääkäyttäjä voi määrittää alikäyttäjille, saavatko he tehdä tilauksen verkkokaupasta vai rajoittuuko käyttöoikeus ainoastaan tuotevalikoiman selailuun ja ostoslistojen laatimiseen.

Ryhmäkohtainen tilaus on muuttunut. Mikäli haluat erotella yhdessä tilauksessa eri ryhmien tuotteet, helpoin tapa on luoda jokaiselle ryhmälle ensin oma ostoslista, ja siirtää ne vasta tilauksen loppuvaiheessa ostoskoriin. Ostoskorissa jokainen ostoslista on oma kokonaisuutensa. 

Verkkokaupan asiakastiliin voi liittää useita eri käyttäjiä, joista yksi on pääkäyttäjä ja muut alikäyttäjiä. Pääkäyttäjä kirjautuu verkkokauppaan samalla tavalla kuin ennen verkkokaupan uudistusta eli käyttämällä asiakasnumeroa ja salasanaa. Alikäyttäjien kirjautuminen asiakastilille tapahtuu omalla sähköpostilla, joka toimii tunnuksena, sekä salasanalla, jonka alikäyttäjä itse määrittelee.  

Asiakastili-osiota on kehitetty palvelemaan paremmin tilannetta, jossa hankintoja tekee useampi ihminen samaan aikaan. Pääkäyttäjä voi lisätä alikäyttäjiä, ja jokainen voi tahollaan luoda ostoslistoja, joista pääkäyttäjä kokoaa tilauksen. 

Salasana palautetaan sisäänkirjautumissivun “Unohditko salasanan” -linkistä. Pääkäyttäjän (sisäänkirjautuminen asiakasnumerolla) salasana palautetaan siihen sähköpostiosoitteeseen, joka asiakastiedoissa on määritetty. Mikäli et ole varma tuosta sähköpostiosoitteesta tai salasanan palautus ei onnistu, ole yhteydessä Tevellan asiakaspalveluun, niin voimme tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa pääkäyttäjän sähköpostin. 

Alikäyttäjät (sisäänkirjautuminen sähköpostitunnuksilla) voivat palauttaa salasanan itse sisäänkirjautumissivun “Unohditko salasanan” -linkistä. 

Saat apua ongelmatilanteessa asiakaspalvelustamme. Palvelemme sinua chatissa tai puh. 03 380 5300. Asiakaspalvelu on auki arkisin klo 8–16.

Tilaaminen

Tevellan verkkokauppa palvelee julkisen sektorin toimijoita, esimerkiksi päiväkoteja, kouluja ja oppilaitoksia, sekä seurakuntia, järjestöjä ja muita vastaavia tahoja. Lisäksi verkkokauppamme asiakkaita ovat yritykset (ml. jälleenmyyjät). Tilaaminen vaatii voimassa olevan suomalaisen Y-tunnuksen. Kuluttaja-asiakkaat eivät voi asioida verkkokaupassa.


Tilaamista varten tarvitset verkkokauppatunnukset, jolla voit kirjautua sisään verkkokauppaanKun suunnittelet hankintoja, hyödynnä ostoslista-toimintoa. Ostoslistalle voit kerätä tuotteita verkkokaupasta. Ostoslista pysyy tallessa asiakastilillä, joten voit lisätä ja poistaa tuotteita useamman päivän ajan. Ostoslistoja voi tehdä monta, ne voi nimetä ja eri henkilöt voivat laatia omat ostoslistat samalle asiakastilille. Kun tilauskokonaisuus on valmis, pääkäyttäjä voi siirtää ostoslistan ostoskoriin ja viimeistel tilauksen 

Jos tiedät, ettei organisaatiollasi ole entuudestaan asiakastunnuksia, sinun pitää rekisteröityä verkkokauppa-asiakkaaksi. Tee rekisteröinti tääl. Jos organisaatiollasi  on jo tunnukset, ja tiedät, kuka on yksikössäsi Tevellan verkkokaupan pääkäyttäjä, pyydä häntä lisäämään sinut alikäyttäjäksi.  Jos et tiedä, kuka on organisaatiossasi Tevellan verkkokaupan pääkäyttäjä,  ota yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.  

Verkkokaupan ostoslista-toiminto on kätevä, kun suunnittelet tilauskokonaisuutta ja pohdit eri vaihtoehtojaKun selailet valikoimaa, lisää tuotteita ostoslistalle ja muokkaa ostoslistaa, vaikka useamman päivän ajan. Kun tuotekokonaisuus on valmis, ostoslista voidaan siirtää ostoskoriin.  

Yhdellä asiakastilillä voi olla useita ostoslistoja, jotka voit myös nimetä. Jos yksiköstäsi hankintoja suunnittelee useampi henkilö, he voivat kaikki laatia omat ostoslistansa samalle asiakastilille ja olla kirjautuneena asiakastilille samaan aikaan, mikä mahdollistaa hankintojen yhtäaikaisen suunnittelun. 

Aloita ostoslistan koostaminen etsimällä tuote, jonka haluat mukaan ostoslistaan. Voit selata tuotteita kategorioittain, tai käyttää hakutoimintoa tuotteen etsimiseen. Kullakin tuotesivulla näet ”Lisää ostoskori” -painikkeen alla tekstin ”Lisää ostoslista”, jota painamalla lisäät tuotteen ostoslistalle. Voit tehdä niin monta ostoslistaa kuin tarvitset ja nimetä ne kuten haluat. Ensimmäiselle ostoslista on nimeltään ”toivelista”, ja voit halutessasi muuttaa sen nimen.

Kyllä. Voit tehdä uuden tilauksen käyttämällä aiempaa tilausta pohjana uudelle tilaukselle.

Syötä koodi ostoskorissa, jonka jälkeen tuotteisiin liittyvät alennetut hinnat päivittyvät. Huomaa, että voit käyttää yhtä koodia kerrallaan tilauksen yhteydessä. 

Sinun pitää olla kirjautuneena asiakastilille, jotta näet sopimushinnat. Kirjautuneena näet myös tuotteen normaalin hinnan. Kampanja-alennukset lasketaan normaalihinnoistamme. Mikäli yksikölläsi on sopimushinnat, verkkokauppa laskee tuotteelle alimman mahdollisen hinnan (joko sopimushinnan tai kampanjahinnan). 

Ota yhteys asiakaspalveluumme puh. 03 380 5300 tai sähköpostilla [email protected], jotta voimme tarkistaa, onko tilauksesi jo edennyt keruuseen tai lähetykseen. Jos haluat täydentää tilaustasi ja tilausta ei ole vielä kerätty, voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupassa ja ilmoittaa lisätieto-kentässä edellisen tilauksesi tilausnumero ja pyytää yhdistämään tekemäsi tilaukset.

Et voi jakaa yhtä tilausta kahteen eri osoitteeseen, vaan tee eri osoitteisiin menevistä toimituksista omat tilaukset. Huomioi myös, että esimerkiksi yhtenäiskoulujen eri yksiköillä on useimmiten omat tunnuksensa eri toimitusosoitteiden takia. 

Löydät toimitusehdot täältä.

Kun olet tehnyt tilauksen, saat sähköpostiin tilausvahvistuksen. Tarkista tilausvahvistus, ja ota yhteys asiakaspalveluun, jos huomaat muutettavaa. Kun tilauksesi lähtee meiltä, saat Postin lähetystunnuksen sähköpostiisi. Sen avulla voit seurata tilaustasi.  

Tilauksen toimittaminen

Toimitamme tilatut tuotteet välittömästi tai heti, kun toimitettavaa tavaraa on saatavissa. Toimitusaika riippuu siitä, mitä tuotteita tilaus sisältää. Tavanomainen toimitusaika on 3–4 päivää tilauksissa, jotka sisältävät varastostamme lähteviä tuotteita. Jos tilaus sisältää tehdastilaustuotteita tai kalusteita, tilausaika vaihtelee noin 4–8 viikon välillä.  Huomioithan, että joskus tavaraliikenteessä voi olla toimitusviiveitä. Emme vastaa toimitusviiveiden aiheuttamista vahingoista.


Useimmiten toimitukset lähtevät Tevellan varastolta Tampereelta. Tehdastilaustuotteet toimitetaan asiakkaalle usein suoraan valmistajalta. Kalusteista iso osa on tehdastilaustuotteita.

 

Yli 500 euron (tilauksen arvo kaikkien alennusten jälkeen, alv 0 %) kertatoimitukset toimitetaan yhteen osoitteeseen rahtivapaasti (ei koske kalusteita). Alle 500 euron tilaukset (tilauksen arvo kaikkien alennusten jälkeen, alv 0 %) toimitetaan yhteen osoitteeseen 20 euron (alv 0 %) rahtimaksulla. Kalusteet ja tehdastilaustuotteet vapaasti tehtailla tai varastossa; kaluste- ja tehdastilaustoimituksiin lisätään rahtimaksu tilauksen koon mukaan.

Käytämme Postia pääasiallisena kuljetuspalvelukumppanina.

Tilaus toimitetaan osoitteeseen, jonka olet valinnut kassalla.

Kyllä. Saat sähköpostilla Postin lähetystunnuksen, jolla voit seurata lähetyksen kulkua.

Kyllä. Toimitus on vakuutettu kuljetuksen ajan ilman erillistä veloitusta.

Kyllä. Voit noutaa tekemäsi tilauksen Tevellan Tampereen toimipisteestä etukäteen sovittuna aikana. Sovi noutoajankohta asiakaspalvelun kanssa puh. 03 380 5300. Toimipiste sijaitsee osoitteessa Pihkanokankatu 6, 33900 Tampere, ja se on auki arkisin klo 8–16.

Maksaminen

Verkkokaupassa ja kuvastossa esitetyt tuotteiden hinnat ovat arvonlisäverottomia. Arvonlisävero lisätään tuotteisiin ostoskori-vaiheessa.

Voit. Lisää lahjakortin numero ja summa lisätietoihin ostoskori-vaiheessa. Vähennämme summan tilauksen loppusummasta ja huomioimme sen laskutuksessa. Voit myös asioida asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelimitse.  

Takuu ja palauttaminen

Tuotteillamme on vähintään yhden vuoden (1) takuu. Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotetiedoissa on erillinen maininta, jos tuotteella on valmistajan myöntämä pidempi takuuaika. Takuuaikana palautetun viallisen osan tai tuotteen tilalle toimitetaan ensisijaisesti joko uusi osa, tai viallinen tuote korjataan. Takuutodistuksena toimii lasku, ja laskunnumero on ilmoitettava vaadittaessa takuuta.  

Asiakkaalla on oikeus palauttaa tilaamansa tuote yhden viikon (7 päivää) kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Huomaa, että tehdastilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tuotteen tulee olla uutta vastaavassa kunnossa ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Muussa tapauksessa myyjällä ei ole velvollisuutta ottaa tuotetta vastaan. Asiakas maksaa itse palautuksen rahtikustannukset. Ennen palauttamista ota yhteys asiakaspalveluun ennen palauttamista joko chat, [email protected] tai 03 380 5300.  

Kalusteilla ei ole palautus- eikä vaihto-oikeutta. On tärkeää, että tarkistat saamasi tilausvahvistuksen huolellisesti ja olet heti yhteydessä asiakaspalveluun, jos huomaat tilausvahvistuksessa jotain korjattavaa. Katso myös tilauksen muuttamiseen liittyvä ohjeistus kohdasta “tilaaminen”. 

Reklamaatiot

Käsiteltyämme asiakaspalautteen ilmoitamme sinulle käytössämme olevan Postin asiakaspalautussopimuksen numeron. Ennen asiakaspalautteen käsittelyä tuotetta ei voi palauttaa.  

Käytössämme on Postin asiakaspalautus, joka on asiakkaalle maksuton. 

Ympäristö

Marraskuussa 2018 yhtiölle myönnettiin laatu- ja ympäristösertifikaatit ISO 9001 ja ISO 14001:2015.  Tevellan toiminta- ja johtamisjärjestelmät on arvioinut sertifiointiyritys SGS Fimko Ltd.

Pääasiallinen kuljetuskumppanimme on Posti. Kaikki Postin kotimaan rahti- ja pakettipalvelut ovat 100 % hiilineutraaleja Posti Green -palveluita.

Suurin osa lähetyksistä pakataan kierrätettäviin pahvilaatikoihin ja pehmusteena käytämme niin ikään kierrätettävää pakkauspaperia.

Tuotevalikoima & käyttöohjeet

Verkkokauppa on paras paikka tuotevalikoiman tutustumiseen. Verkkokaupassa Tevellan valikoima on laajimmillaan, ja verkkokaupassa julkaistaan uutuudet aina ensimmäisenä. Tuomme valikoimaan uusia tuotteita ympäri vuoden. Huomaa, että kerran vuodessa julkaistaviin tuotekuvastoihin uutuustuotteet tulevat viiveellä.

Jos et löydä etsimääsi tuotetta, tai mielessäsi on jokin erityinen tarve, autamme mielellämme sinua ratkaisun löytämisessä.


Varastotuotteissa arvioitu saapumisaika varastoon on yleensä noin 2–5 viikkoa, mutta aika vaihtelee eri valmistajien kesken.

Tehdastilaustuote on tuote, jonka tilaamme tuotteen valmistajalta, kun asiakas on tehnyt tilauksen.

Löydät tuotteidemme käyttöohjeita ja peliohjeita verkkokaupan tuotesivuilta. Mikäli et löydä etsimääsi ohjetta, voit kääntyä asiakaspalvelumme puoleen.  

Kemikaalit

Kyllä voi. Kemikaalien lisäksi löydät verkkokaupasta kemikaalien oheistuotteita, esimerkiksi varoitusmerkintätarrat.

Käyttöturvallisuustiedotteet toimitetaan jokaisen tilauksen yhteydessä tilauksessa ilmoitettuun sähköpostiin. Käyttöturvallisuustiedotteet ovat saatavana myös verkkosivuiltamme www.tevella.fi vapaasti ladattavana PDF-tiedostona. Toimitamme myös erillisestä tilauksesta käyttöturvallisuustiedotteet yhtenä kokonaisuutena. 

Kemikaaleja tilatessa toimittaja lähettää tilaajalle kyselyn kemikaalin käytöstä. Toimittaja pidättää oikeuden olla toimittamatta kemikaalia tilaajalle, mikäli kyselyn pohjalta näin päättää.   

Luvanvaraisten kemikaalien osalta tilaaja on velvollinen tekemään luvanvaraisten aineiden käytöstä ilmoituksen EU:n Kemikaalivirastoon. 

Kemikaalien kuljetusmaksu: vaarallisten aineiden kuljetuksen erillisrahtikulu (VAK/LQ) sisältyy vaarallisten kemikaalien hintoihin. Siitä ei peritä erillistä maksua. 

Kemikaaleja ei myydä yksityishenkilöille. 

Kemikaalien käsittelyssä ja varastoinnissa turvallisuuden huomioiminen on erittäin tärkeää. Tilaaja vastaa turvallisuuteen liittyvistä toimenpiteistä kemikaalituotteita vastaanotettaessa ja vastaanoton jälkeen. 

Jos et löydä vastausta kysymykseesi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected]