Verkkokauppa - Usein kysytyt kysymykset

Jos et löydä vastausta kysymykseesi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@tevella.fi

Tevellas webbutik - vanliga frågor och svar

Tunnukset ja sisäänkirjautuminen

Jos tiedät, ettei organisaatiollasi ole entuudestaan asiakastunnuksia, sinun pitää rekisteröityä verkkokauppa-asiakkaaksi. Tee rekisteröinti tääl. Rekisteröinnin jälkeen lähetämme asiakastunnukset sähköpostilla. Jos tunnukset on hukassaota yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.  

Asiakastiliä voi hallinnoida useampi asiakasorganisaatioon kuuluva henkilöVerkkokaupassa kullakin asiakastilillä on yksi pääkäyttäjä ja sen lisäksi asiakastiliin voidaan liittää useita alikäyttäj. Pääkäyttäjä kirjautuu verkkokauppaan asiakasnumerolla ja salasanalla. Sisäänkirjautumisen jälkeen asiakkaan on hyvä tarkistaa pääkäyttäjätilin takana oleva sähköposti, johon unohtuneen salasanan voi jatkossa itse palauttaa.

Alikäyttäjät kirjautuvat sähköpostilla ja itse luomallaan salasanalla.

Pääkäyttäjä voi halutessaan lisätä asiakastilin “käyttäjät”-kohdasta yksikölle alikäyttäjiä, jotka kirjautuvat sisään sähköpostiosoitteella ja itse määrittämällään salasanalla. Pääkäyttäjä voi määrittää alikäyttäjille, saavatko he tehdä tilauksen verkkokaupasta vai rajoittuuko käyttöoikeus ainoastaan tuotevalikoiman selailuun ja ostoslistojen laatimiseen.

Huom! Verkkokauppa ei anna pääkäyttäjän lisätä alikäyttäjää, mikäli kyseinen henkilö on jo jonkun toisen yksikön alikäyttäjänä. Lisäys onnistuu kuitenkin Tevellan asiakaspalvelin kautta.

Salasana palautetaan sisäänkirjautumissivun “Unohditko salasanan” -linkistä. Pääkäyttäjän (sisäänkirjautuminen asiakasnumerolla) salasana palautetaan siihen sähköpostiosoitteeseen, joka asiakastiedoissa on määritetty. Mikäli et ole varma tuosta sähköpostiosoitteesta tai salasanan palautus ei onnistu, ole yhteydessä Tevellan asiakaspalveluun, niin voimme tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa pääkäyttäjän sähköpostin. 

Alikäyttäjät (sisäänkirjautuminen sähköpostitunnuksilla) voivat palauttaa salasanan itse sisäänkirjautumissivun “Unohditko salasanan” -linkistä. 

Saat apua ongelmatilanteessa asiakaspalvelustamme. Palvelemme sinua chatissa tai puh. 03 380 5300. Asiakaspalvelu on auki arkisin klo 8–16.

Tilauksen toimittaminen

Toimitamme tilatut tuotteet välittömästi tai heti, kun toimitettavaa tavaraa on saatavissa. Toimitusaika riippuu siitä, mitä tuotteita tilaus sisältää. Tavanomainen toimitusaika on 3–4 päivää tilauksissa, jotka sisältävät varastostamme lähteviä tuotteita. Jos tilaus sisältää tehdastilaustuotteita tai kalusteita, tilausaika vaihtelee noin 4–8 viikon välillä.  Huomioithan, että joskus tavaraliikenteessä voi olla toimitusviiveitä. Emme vastaa toimitusviiveiden aiheuttamista vahingoista.

Voit tehdä tilauksesi myös ennakkoon ja pyytää toimituksen haluamaasi ajankohtaan. Ennakkoon tilaamalla varmistat parhaiten tuotteiden saatavuuden.


Useimmiten toimitukset lähtevät Tevellan varastolta Tampereelta. Tehdastilaustuotteet toimitetaan asiakkaalle usein suoraan valmistajalta. Kalusteista iso osa on tehdastilaustuotteita.

 

Yli 300 euron (tilauksen arvo kaikkien alennusten jälkeen, alv 0 %) kertatoimitukset toimitetaan yhteen osoitteeseen rahtivapaasti (ei koske kalusteita). Alle 300 euron tilaukset (tilauksen arvo kaikkien alennusten jälkeen, alv 0 %) toimitetaan yhteen osoitteeseen 30 euron (alv 0 %) rahtimaksulla. Kalusteet ja tehdastilaustuotteet vapaasti tehtailla tai varastossa; kaluste- ja tehdastilaustoimituksiin lisätään rahtimaksu tilauksen koon mukaan.

Käytämme Postia pääasiallisena kuljetuspalvelukumppanina.

Tilaus toimitetaan osoitteeseen, jonka olet valinnut kassalla. 

Kyllä. Saat sähköpostilla Postin lähetystunnuksen, jolla voit seurata lähetyksen kulkua.

Kyllä. Toimitus on vakuutettu kuljetuksen ajan ilman erillistä veloitusta.

Kyllä. Voit noutaa tekemäsi tilauksen Tevellan Tampereen toimipisteestä etukäteen sovittuna aikana. Sovi noutoajankohta asiakaspalvelun kanssa puh. 03 380 5300. Toimipiste sijaitsee osoitteessa Pihkanokankatu 6, 33900 Tampere, ja se on auki arkisin klo 8–16.

Tuotevalikoima ja käyttöohjeet

Verkkokauppa on paras paikka tuotevalikoiman tutustumiseen. Verkkokaupassa Tevellan valikoima on laajimmillaan, ja verkkokaupassa julkaistaan uutuudet aina ensimmäisenä. Tuomme valikoimaan uusia tuotteita ympäri vuoden. Huomaa, että kerran vuodessa julkaistaviin tuotekuvastoihin uutuustuotteet tulevat viiveellä.

Jos et löydä etsimääsi tuotetta, tai mielessäsi on jokin erityinen tarve, autamme mielellämme sinua ratkaisun löytämisessä.

Varastotuotteissa arvioitu saapumisaika varastoon on yleensä noin 2–5 viikkoa, mutta aika vaihtelee eri valmistajien kesken.

Molemmat ilmaisut tarkoittavat, että tuote tilataan valmistajalta sen jälkeen kun asiakas on tehnyt tilauksen Tevellasta. Tehdastoimitustuotteet lähetetään valmistajalta suoraan asiakkaalle, tilaustuotteet kulkevat Tevellan kautta. Tuotteita ei siis löydy varastostamme valmiiksi, minkä vuoksi niiden toimitusaika on varastotuotteita pidempi.

Löydät tuotteidemme käyttöohjeet ja peliohjeet verkkokaupan tuotesivuilta. Mikäli et löydä etsimääsi ohjetta, voit kääntyä asiakaspalvelumme puoleen.

Takuu ja palauttaminen, reklamaatiot

Tuotteillamme on vähintään yhden vuoden (1) takuu. Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotetiedoissa on erillinen maininta, jos tuotteella on valmistajan myöntämä pidempi takuuaika. Takuuaikana palautetun viallisen osan tai tuotteen tilalle toimitetaan ensisijaisesti joko uusi osa, tai viallinen tuote korjataan. Takuutodistuksena toimii lasku, ja laskunnumero on ilmoitettava vaadittaessa takuuta.

Asiakkaalla on oikeus palauttaa tilaamansa tuote yhden viikon (7 päivää) kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Huomaa, että tehdastilaustuotteilla ei ole palautusoikeuttaTuotteen tulee olla uutta vastaavassa kunnossa ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Muussa tapauksessa myyjällä ei ole velvollisuutta ottaa tuotetta vastaan. Asiakas maksaa itse palautuksen rahtikustannukset. Ennen palauttamista ota yhteys asiakaspalveluun verkkokaupan chatissa, sähköpostitse asiakaspalvelu@tevella.fi tai soittamalla numeroon 03 380 5300. 

Kalusteilla ei ole palautus- eikä vaihto-oikeutta. On tärkeää, että tarkistat saamasi tilausvahvistuksen huolellisesti ja olet heti yhteydessä asiakaspalveluun, jos huomaat tilausvahvistuksessa jotain korjattavaa. Katso myös tilauksen muuttamiseen liittyvä ohjeistus kohdasta “tilaaminen”.

Täytä reklamaatiolomake täällä. Asiakaspalvelumme ottaa sinuun pian yhteyttä, ja saat ohjeet jatkotoimenpiteitä varten.

Käsiteltyämme asiakaspalautteen ilmoitamme sinulle käytössämme olevan Postin asiakaspalautussopimuksen numeron. Ennen asiakaspalautteen käsittelyä tuotetta ei voi palauttaa.

Käytössämme on Postin asiakaspalautus, joka on asiakkaalle maksuton.

Tilaaminen

Tevellan verkkokauppa palvelee julkisen sektorin toimijoita, esimerkiksi päiväkoteja, kouluja ja oppilaitoksia, sekä seurakuntia, järjestöjä ja muita vastaavia tahoja. Lisäksi verkkokauppamme asiakkaita ovat yritykset (ml. jälleenmyyjät). Tilaaminen vaatii voimassa olevan suomalaisen Y-tunnuksen. Kuluttaja-asiakkaat eivät voi asioida verkkokaupassa (poikkeuksena asiakasyksiköiden henkilökunta, jotka voivat tehdä henkilökuntatilauksia yksikkönsä tunnuksilla).

Tilaamista varten tarvitset verkkokauppatunnukset, jolla voit kirjautua sisään verkkokauppaan.

Mikäli olet tekemässä pienempää tilausta, voit siirtää tuotteet suoraan tuotesivulta ostoskoriin, jatkaa ostoskorista kassalle ja viimeistellä tilauksen.

Kun suunnittelet suurempia hankintoja, ja haluat jakaa tilaustasi esimerkiksi eri ryhmien tai oppiaineiden mukaan, voit hyödyntää ostoslista-toimintoa. Ostoslista pysyy tallessa asiakastilillä "ikuisesti", joten voit lisätä ja poistaa tuotteita useamman päivän ajan. Ostoslistoja voi tehdä monta, ne voi nimetä ja eri henkilöt voivat laatia omat ostoslistat samalle asiakastilille. Kun tilauskokonaisuus on valmis, pääkäyttäjä voi siirtää ostoslistan ostoskoriin ja viimeistel tilauksen.

Huomaa, että ostoskorissa tuotteet säilyvät 30 vrk, mikäli et tee ostoskoriin tässä välissä muutoksia!

Mikäli sinulla on valmis excel-listaus tilattavista tuotteista (tuotenumero, tuotteiden määrä ja tuotteen nimi), voit laittaa sen sähköpostilla suoraan asiakaspalveluun asiakaspalvelu@tevella.fi. Voit myös ladata excel-pohjan täältä. Säilytä tiedosto tallennettaessa excel-muotoisena, tämä nopeuttaa tilauksen syöttämistä järjestelmään. Saat tilausvahvistuksen sähköpostitse.

Suurinta osaa tuotteista voi tilata, vaikka varastosaldo näyttäisikin nollaa. Tuotteet lähetetään, kun ne saapuvat varastoomme. Mikäli kyseessä on tuote, jota ei enää ole tulossa lisää, ei tuotetta pysty lisäämään ostoskoriin enempää, kuin varastossa on tuotteita.

Verkkokaupan ostoslista-toiminto on kätevä, kun suunnittelet tilauskokonaisuutta ja pohdit eri vaihtoehtojaKun selailet valikoimaa, lisää tuotteita ostoslistalle ja muokkaa ostoslistaa, vaikka useamman päivän ajan. Kun tuotekokonaisuus on valmis, ostoslista voidaan siirtää ostoskoriin.  

Yhdellä asiakastilillä voi olla useita ostoslistoja, jotka voit myös nimetä. Jos yksiköstäsi hankintoja suunnittelee useampi henkilö, he voivat kaikki laatia omat ostoslistansa samalle asiakastilille ja olla kirjautuneena asiakastilille samaan aikaan, mikä mahdollistaa hankintojen yhtäaikaisen suunnittelun. 

Aloita ostoslistan koostaminen luomalla uusi lista Ostoslistat-sivulla. Voit samalla nimetä ostoslistan "Tarkastele"-linkin takaa. Tämän jälkeen voit lisätä tuotteen tuotesivulta luomallesi listalle. Näet listan summan ja kaikkien ostoslistojen yhteissuman Ostoslistat-sivulla.

Syötä koodi ostoskorissa, jonka jälkeen tuotteisiin liittyvät alennetut hinnat päivittyvät. Huomaa, että voit käyttää yhtä koodia kerrallaan tilauksen yhteydessä. 

Sinun pitää olla kirjautuneena asiakastilille, jotta näet sopimushinnat. Kirjautuneena näet myös tuotteen normaalin hinnan. Kampanja-alennukset lasketaan normaalihinnoistamme. Mikäli yksikölläsi on sopimushinnat, verkkokauppa laskee tuotteelle alimman mahdollisen hinnan (joko sopimushinnan tai kampanjahinnan). 

Ota yhteys asiakaspalveluumme puh. 03 380 5300 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@tevella.fi, jotta voimme tarkistaa, onko tilauksesi jo edennyt keruuseen tai lähetykseen. Jos haluat täydentää tilaustasi ja tilausta ei ole vielä kerätty, voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupassa ja ilmoittaa lisätieto-kentässä edellisen tilauksesi tilausnumero ja pyytää yhdistämään tekemäsi tilaukset.

Et voi jakaa yhtä tilausta kahteen eri osoitteeseen, vaan tee eri osoitteisiin menevistä toimituksista omat tilaukset. Huomioi myös, että esimerkiksi yhtenäiskoulujen eri yksiköillä on useimmiten omat tunnuksensa eri toimitusosoitteiden takia. 

Kun olet tehnyt tilauksen, saat sähköpostiin tilausvahvistuksen. Tarkista tilausvahvistus, ja ota yhteys asiakaspalveluun, jos huomaat muutettavaa. Kun tilauksesi lähtee meiltä, saat Postin lähetystunnuksen sähköpostiisi. Sen avulla voit seurata tilaustasi.  

Mikäli yksikkösi henkilökunta haluaa tilata tuotteita itselleen, se onnistuu tekemällä henkilökuntatilaus. Tilaus tulee laskutuksen vuoksi tehdä erillään yksikön tilauksesta. Tilaus tehdään muuten samalla tapaa, kuin mikä tahansa muukin tilaus verkkokaupassa, mutta ostoskorissa merkitään raksi kohtaan "Henkilökuntatilaus".

Maksaminen

Pääosin maksaminen tapahtuu laskulla tilauksen toimituksen jälkeen. Asiakkaan laskutustiedot näkyvät kassalla, eikä niiden muokkaus ole siinä kohtaa mahdollista. Laskutustietojen muutoksesta voi kuitenkin ilmoittaa tilauksen lisätiedot-kentässä.

Verkkokaupassa ja kuvastossa esitetyt tuotteiden hinnat ovat arvonlisäverottomia. Arvonlisävero lisätään tuotteisiin ostoskori-vaiheessa.

Voit. Lisää lahjakortin numero ja summa lisätietoihin ostoskori-vaiheessa. Vähennämme summan tilauksen loppusummasta ja huomioimme sen laskutuksessa. Voit myös asioida asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelimitse.  

Ympäristö

Vastuullisuusstrategiamme mukaan, keskitymme oman toimintamme lisäksi erityisesti tuotteiden ja toimitusketjun vastuullisuuden kehittämiseen. Laskemme hiilijalanjäljen Scope 1 & 2 lisäksi Scope 3 olennaisilta osin. Noudatamme ISO 14001:2015 -ympäristöstandardia ja ISO 9001 -laatustandardia.  

Pyrimme pienentämään hiilijalanjälkeämme mm. tehokkaalla varastoinnilla, järkevällä pakkaamisella ja suosimalla Postia hiilineutraalina kuljetusyhtiönä. Lajittelemme kaikki toiminnasta syntyneet jätteemme. Kierrätysasteemme (eli kuinka suuri osuus syntyvästä jätteestä ohjataan kiertoon polttamisen sijaan) oli vuonna 2022 76%.

Kehitämme tuotevalikoimaamme jatkuvasti ja tuomme uutuustuotteita ympäri vuoden. Haitta-aineettomien ja kestävän kehityksen mukaan valmistettujen tuotteiden määrä kasvaa valikoimassamme koko ajan. Sertifioidut ja Green deal-merkityt tuotteet löydät verkkokaupastamme.

Pääasiallinen kuljetuskumppanimme on Posti. Kaikki Postin kotimaan rahti- ja pakettipalvelut ovat 100 % hiilineutraaleja Posti Green -palveluita.

Suurin osa lähetyksistä pakataan kierrätettäviin pahvilaatikoihin. Pehmusteena käytetään ilmalla täytettävää muovia, joka on suurelta osin kierrätetystä raaka-aineesta valmistettua ja joka on mahdollista kierrättää edelleen. 

Kemikaalit

Voit tilata kemikaaleja verkkokaupastamme. Lisäksi löydät valikoimastamme kemikaalien oheistuotteita, esimerkiksi varoitusmerkintätarrat.

Kemikaalien käyttöturvallisuustiedotteet

Käyttöturvallisuustiedotteet toimitetaan jokaisen tilauksen yhteydessä tilauksessa ilmoitettuun sähköpostiin. Käyttöturvallisuustiedotteet ovat saatavana myös verkkosivuiltamme www.tevella.fi vapaasti ladattavana PDF-tiedostona. Toimitamme myös erillisestä tilauksesta käyttöturvallisuustiedotteet yhtenä kokonaisuutena.

Mitä minun tulisi huomioida, kun tilaan kemikaaleja?

Kemikaaleja tilatessa toimittaja lähettää tilaajalle kyselyn kemikaalin käytöstä. Toimittaja pidättää oikeuden olla toimittamatta kemikaalia tilaajalle, mikäli kyselyn pohjalta näin päättää.

Luvanvaraisten kemikaalien osalta tilaaja on velvollinen tekemään luvanvaraisten aineiden käytöstä ilmoituksen EU:n Kemikaalivirastoon.

Kemikaalien kuljetusmaksu: vaarallisten aineiden kuljetuksen erillisrahtikulu (VAK/LQ) sisältyy vaarallisten kemikaalien hintoihin. Siitä ei peritä erillistä maksua.

Kemikaaleja ei myydä yksityishenkilöille.

Mitä minun tulee huomioida, kun vastaanotan kemikaalitilausta?

Kemikaalien käsittelyssä ja varastoinnissa turvallisuuden huomioiminen on erittäin tärkeää. Tilaaja vastaa turvallisuuteen liittyvistä toimenpiteistä kemikaalituotteita vastaanotettaessa ja vastaanoton jälkeen.

Search engine powered by ElasticSuite